سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
نشست علمی اربعین

حوزه/ نشست علمی «تاثیر پیاده‌روی جهانی اربعین در بسترسازی ظهور» با همکاری مدیریت روابط ملی و بین المللی حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) با حضور شهروند کنشگر استرالیایی در حسینیه نصرت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست علمی «تاثیر پیاده‌روی جهانی اربعین در بسترسازی ظهور» با همکاری مدیریت روابط ملی و بین المللی حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه حضرت خدیجه(سلام الله علیها) با حضور و سخنرانی خانم جاغوری، شهروند کنشگر استرالیایی در حسینیه نصرت برگزار شد.

خانم جاغوری در این نشست گفت: نور حماسه امام حسین(ع) نوری است که از زمان عاشورا تا قیامت برپا خواهد بود و مسیری است که دائماً در حال گسترش و حرکت می باشد و با ظهور صاحب الزمان(عج) چهره واقعی و حقیقی این حرکت نمایان می شود.

شهروند کنشگر استرالیایی ضمن تبیین ابعاد گوناگون پیاده روی اربعین و حضور مردم در این حماسه میلیونی، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم این پیاده‌روی از زاویه نگاه فردی است که سبب پاکسازی روح فرد از وابستگی‌ها و گناهان شده و به سبب آن ذهن، فکر و جسم آماده توبه می شوند و زمینه ملاقات با حضرت را برای زائران آماده می‌کند.

وی با بیان این که رافت و مهربانی موجود در بین افراد در این مسیر الی الله، تاثیر شگفت در پاکسازی درونی و نزدیکی دل‌ها به یکدیگر داشته و نوعی تربیت اجتماعی را در راستای زمینه ساز ظهور به همراه دارد، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین نوعی جهش و حرکت در کشورهای جهان ایجاد کرده است و باعث شده تمامی انسان‌های آزاده متوجه پیام حق‌خواهی امام حسین علیه السلام شوند و با تأسی از ایشان در مسیر اعتلای حق و حقیقت حرکت کنند.

خانم جاغوری با بیان این که همه انقلاب‌های حق طلبانه آزادی‌ خواهانه مانند انقلاب اسلامی ایران و انقلاب حماس به نوعی الگوبرداری از قیام امام حسین علیه السلام و حرکت سیاسی-اجتماعی عمیق حضرت زینب سلام الله علیها است، عنوان کرد: همه افراد مسلمان اعم از طلاب و دانشجویان می‌بایست برای خودسازی و رفع ضعف‌های درونی بعد از عهد و پیمان با امام عصر عجل الله وارد دستگاه امام حسین(ع) شده و تلاش کنند معنویت اسلام را درک کنند.

شهروند کنشگر استرالیایی با بیان اینکه مردم در ایران از نعمت اسلام و حکومت اسلامی برخوردارند، خاطرنشان کرد: شرایط برای مسلمانان در استرالیا به گونه ای دشوار بوده که آن‌ها تنها به واسطه داشتن حجاب تحت نظارت و کنترل شدید حکومت قرار دارند اما شیعیان در استرالیا تلاش دارند تا علاوه بر تبلیغ دین مبین اسلام، نماینده خوبی برای معرفی اسلام باشند.

وی یکی دیگر از برکات پیاده‌روی اربعین و انقلاب اسلامی ایران را ایجاد حسینیه در خیابان های جنوب شرقی ملبورن و همه‌گیر شدن پیام امام حسین(ع) دانست و ابراز کرد: امام حسین(ع) متعلق به همه افراد جهان با هر دین و مذهبی است و زیارت اربعین عبادتی است که همه افراد در این حرکت جهانی با شور و دلدادگی شرکت می‌کنند.

خانم جاغوری ضمن تشریح اقدامات مجموعه اسلامی خود در ملبورن استرالیا، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه یکایک ماست که نگذاریم ظلم عادی شود و برای نیل به این هدف می‌بایست از فلسطین و حق مظلوم دفاع کنیم.

در ادامه این نشست خانم جاویدی، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد در رشته فلسفه تعلیم و تربیت با بیان این که برگزاری چنین مراسم هایی می‌تواند بهترین راه خودشناسی را به افراد نشان دهد، تصریح کرد: بایستی این گونه برنامه‌ها که ارزش علمی بالایی دارند، با تعامل و همراهی عرصه ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان در فضای دانشگاه برگزار شود.

در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین معین، مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم توجه و اهتمام به نقش ویژه اربعین در معرفی دین اسلام به جهانیان، اظهار داشت: همه این اقدامات و تأثیرات اربعین در سطح جهان برای کسب معرفت در پیشگاه حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) است.

وی همچنین ضمن تمجید از طرح موضوعات و دغدغه هایی در ارتباط با گسترش و توسعه دین مبین اسلام در سراسر جهان، نسبت به ارتقا بستر تعاملات در سفرهای دیگر خانم جاغوری به ایران ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha